Născuți între 1997 și 2012, membrii generației Z se raportează la valori precum bucuria și pasiunea în ceea ce fac, alături de sănătate și starea de bine. Munca are un rol important în atingerea obiectivelor pe care și le propun. Prin urmare, activitatea lor se concentrează pe tot ceea ce îi va duce la îndeplinirea viselor, a modelului propriu de viață. Acestea sunt doar câteva dintre concluziile pe care le-am tras noi, la Accountess, în procesul de recrutare a echipei.

Generația Z este caracterizată de dinamism, flexibilitate și idei novatoare. Echipa Accountess are nevoie de aceste valori și de aceea se găsesc printre noi atât specialiști cu know-how acumulat în mulți ani de activitate cât și tineri energici, la curent cu cele mai noi tendințe în domeniile lor de expertiză, având tehnologia ca instrument principal de lucru.

Din experiența noastră, un proces de recrutare complet și de succes face focus pe cultura organizațională, autenticitate și profesionalism, dar mai ales pe înțelegerea nevoilor fiecărei generații vizate.

În cazul Generației Z, din sutele de interviuri purtate am dedus faptul că aceștia caută medii de lucru în care există conexiune umană. Este important să le fie recunoscute valorile, să se bucure de dezvoltare personală, iar munca lor să creeze un impact relevant.

Iată mai jos câteva principii pe care le punem în aplicare la Accountess pentru a crea un mediu potrivit ca să atragem, integrăm și dezvoltăm talente aparținând Generației Z:

  1. Definim și le comunicăm detalii privind cultura organizațională și valorile companiei – astfel vom putea identifica și atrage oameni care împărtășesc aceleași valori și urmează aceeași direcție cu noi.
  2. Prezentăm rolurile în mod autentic, cu focus pe nevoile echipei și ale companiei și le împărtășim comunităților din domeniu unde putem identifica potențiali candidați aparținând generației Z.
  3. Studiem cu atenție profilurile candidaților și comunicăm deschis cu ei încă de la începutul procesului de recrutare, luând în calcul așteptările fiecărei părți. În calitate de angajatori, putem coordona discuția în direcția în care candidatul primește informațiile relevante despre companie și viitorul său rol, iar noi înțelegem pe deplin profilul și motivația sa. Luăm în calcul faptul că recrutarea este un proces bidirecțional, în care atât candidatul cât și angajatorul identifică un nivel de compatibilitate.
  4. Setăm un proces de recrutare prin care candidații se pot familiariza cu mediul de lucru și le prezentăm parcursul pe care îl pot avea în companie. Așa cum spuneam la început, este important pentru ei impactul pe care îl vor avea la nivel de companie, echipă, comunitate și societate.
  5. Oferim suport în conturarea unui plan de carieră în companie. Îndrumarea în stabilirea unei direcții aduce claritate asupra vieții personale și profesionale.
  6. Identificăm și validăm motivațiile pe care le au membrii echipei. Putem astfel contura rezultatele pe termen lung, așteptările ambelor ambele părți.
  7. Feedback-ul, recunoașterea rezultatelor și stabilirea obiectivelor pentru dezvoltare sunt instrumente care ajută oamenii din echipă să își monitorizeze evoluția.
  8. La Accountess investim în dezvoltarea inteligenței emoționale, încurajăm autocunoașterea, controlul emoțional, motivația intrinsecă, empatia. Toate acestea ne asigură pregătirea pentru adaptarea la schimbări ale mediului social, economic sau legislativ.
  9. Încurajăm flexibilitatea în alegerea tipului de colaborare, a programului sau a locului în care oamenii lucrează. Este important pentru noi ca fiecare coleg să își desfășoare activitatea cu plăcere și satisfacție, în așa fel încât să beneficieze de echilibru între viața personală și cea profesională.
  10. Digitalizarea și inovarea sunt prioritățile noastre, atât în cadrul echipei Accountess cât și în activitățile desfășurate pentru clienții noștri. Mai mult decât celelalte generații, generația Z împărtășește pasiunea digitalizări și este atrasă de eficientă și organizare.

Principiile de mai sus ne-au ajutat, de-a lungul timpului, să atragem în echipă oameni valoroși aparținând Generației Z pentru ca mai apoi să le asigurăm o direcție de dezvoltare benefică lor, dar și echipei Accountess. Aceste acțiuni s-au reflectat în calitatea serviciilor oferite clienților noștri.

Desigur, sunt multe alte informații și detalii pe care le putem împărtăși ca urmare a acestor experiențe. Contactați-ne și putem găsi împreună soluții la diverse provocări întâmpinate în atragerea, integrarea și dezvoltarea talentelor Generației Z.

Angela Stoica

HR & Payroll Consultant

 

Ne-am bucura ca Accountess să fie în primul dumneavoastră gând atunci când aveți nevoie de ajutor, informații sau lămuriri pentru orice subiect care ține de consultanța fiscală, management financiar-contabil sau domeniul resurselor umane. Responsabilul dumneavoastră de cont este acolo pentru a prelua aceste solicitări și pentru a veni, ajutat de o echipă de peste 50 de specialiști, cu cele mai eficiente și profitabile soluții.