Autor Ana Cernescu Tax Manager/accountess.ro
Procedura privind recuperarea taxelor auto achitate în perioada 2007-2017 a fost simplificată prin OUG 52/2017.
Ordonanţa reglementează restituirea sumelor reprezentând:
– taxa specială pentru autoturisme şi autovehicule
– taxa pe poluare pentru autovehicule
– taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule
– timbrul de mediu pentru autovehicule
Sumele achitate, inclusiv dobânzile aferente (0,02%/zi de la data perceperii până la data rambursării taxei), pot fi recuperate prin depunerea unei cereri tip de recuperare la administraţia finanţelor publice din raza domiciliului persoanei fizice/juridice, chiar dacă autoturismele au fost înstrăinate.
Documentele care trebuie depuse sunt:
• Cerere tip recuperare taxă – obligatorie, şi trebuie să conţină informaţii privind: datele de identificare a plătitorului (inclusiv contul bancar în care se solicită restituirea) şi datele de identificare a autovehiculului
• Copia talonului – opţional
• Copia cărţii de identitate – opţional
Nu mai este necesară prezentarea dovezii plăţii taxei, deoarece informaţiile se află înregistrate în sistemul ANAF.
Termenul limită până la care poate fi depusă cererea de recuperare a taxei este 31 august 2018.
Restituirea se face astfel:
a) Pentru taxa specială, taxă poluare şi taxă emisii poluante, în perioada: 1 ianuarie 2018 – 31 decembrie 2018
b) Pentru timbrul de mediu, în perioada: 1 septembrie 2018 – 31 martie 2019
În situaţia în care sumele au fost achitate de către societăţile de leasing, solicitarea privind restituirea se face de către proprietarii care au achiziţionat autovehiculele prin sistemul de leasing financiar.
Într-un mediu legislativ permanent în schimbare, le recomandăm antreprenorilor care vor să-şi verifice instant situaţia financiară a companiei să testeze max-ba. Poate fi inceputul unei frumoase prietenii!