Autor
Gabriela Dragomir
accountess.ro
‘Indiferent’ că ești ‘om bogat –om sărac’, că îți place ‘melcu’ sau ești ‘pro capra’, dacă ai ‘chef de viață’ și te ghidezi după ‘carpe diem’ și nu îți plac ‘end’-urile, ci ‘happy end’-urile, atunci ‘totul va fi bine’, tu vei fi ‘bine merci’.
Dacă nu agreezi principiul ‘dă-mi să-ți dau’, și nici ‘dau să-mi dați’, dacă îți place ‘usturoi cu mămăligă’ și ai spus măcar o dată ‘vine ploaia bine-mi pare’, ori ‘doamne ajută-ne’, atunci ‘am ceva să-ți spun’: în Constanța un ‘vis împlinit’ ține doar 5 ani, și deși vrem ‘să fie bine’, ‘la bogatu’ la ‘poarta eternității’ bate ‘falimentul’.
Dacă ai trecut vreodată pe la ‘ferma 10 frați’, și ai văzut cel mai ‘haios grup’ – pe ‘șoricelul de aur’, ‘iepuraș’, ‘lupul singuratic’, ‘porcușorul european’ și pe ‘ultimul leu’, atunci ‘dumnezeu trăiește și vorbește’. Noi, ‘sută la sută’, nu ‘batem șaua să priceapă iapă’, nu o cunoaștem pe ‘amanta lux’ și am aflat că ‘la capătul drumului’ nu va fi ‘lumina’, pentru că a fost dizolvată în 2013, ‘sincer’!
Textul de mai sus reprezintă o înșiruire de mai multe nume inedite de companii.
Devine evident că antreprenorii români dau dovadă de mult entuziasm creator atunci când își denumesc firmele.
Mulţi antreprenori români, inspirați de domeniul de activitate, de prieteni sau rude și chiar de divinitate, își denumesc firmele în cele mai neobișnuite moduri, probabil cu intenția de a șoca, de a surprinde, sau pur și simplu transferă în numele firmei pasiunile lor, aspirațiile, principiile de viață sau chiar temerile. Astfel se justifică cum o companie a fost înregistrată sub numele La bogatu, o alta Vis împlinit, sau Dau să îmi dați impex – un nume ce pare a evidenția un principiu de viață. Totodată, un magazin de rochii de mireasă se numește Happy End, iar un antreprenor își numește firma Ajută-ne Doamne Pod Com.
Din păcate multe dintre numele enumerate mai sus nu au purtat noroc antreprenorilor nonconformiști, astfel că mai mult de jumătate dintre companiile menționate sunt radiate de la Registrul Comerțului sau și-au suspendat activitatea.
‘La bogatu’, în ciuda numelui, nu a putut evita radierea sau suspendarea, iar ghinionul a urmărit acest nume deoarece nu a avut succes în toate cele 3 încercări (La Bogatu Comimpex –Teleorman lichidat în 2002, La Bogatu – Gorj lichidat în 2004, La Bogatu – Giurgiu suspendat din 2013).
Compania ‘Indiferent’ nu a avut nici ea succes, nu știm dacă din cauza lipsei de entuziasm, iar firma Faliment, a ajuns în situația numelui ce-l poartă – fost radiată de la Registrul Comerțului, și exemplele sunt numeroase.
Alegerea numelui unei companii este de multe ori o provocare. Numele ales joacă un rol importat în modul în care compania se prezintă şi poate fi important pentru succesul afacerii. Este primul pas şi cel mai important în construirea credibilităţii şi câştigării încrederii. Potenţialii clienţi vor avea prima dată contact cu numele firmei şi abia apoi cu serviciile, produsele acesteia. De aceea numele companiei ar trebui să fie relevant pentru obiectul de activitate, ușor de reținut şi să transmită beneficii.
La început de an planificați-vă creativitatea şi fiţi bine inspiraţi!
Antreprenorilor care au trecut de etapa alegerii numelui şi deţin deja o afacere, şi vor să-şi verifice instant situaţia financiară a companiei, le recomandăm să testeze max-ba. Poate fi inceputul unei frumoase prietenii!