(+4) 021-310.00.95 contact@accountess.ro

Autor
Gabriela Dragomir
accountess.ro

 

“Sfaturi pentru o relaţie mai bună între antreprenori şi contabili

Esenţială în orice afacere este consistenţa relaţiei antreprenor (manager) – contabil. Alegerea unui contabil, care să-ţi gestioneze afacerea poate fi definitorie pentru evoluţia business-ului tău.
Alegerea unui contabil nu trebuie să se facă în funcţie de dimensiunea afacerii, prin raportare la costurile contractuale, tocmai pentru că rolul lui în companie este cel de a da dimensiune afacerii.

În alegerea contabilului, managerul trebuie să fie conştient de varietatea de personalităţi, de fundamente profesionale sau chiar „categorii” de contabili. Noi am identificat 3 categorii de contabili:

  • contabilii care lucrează pentru stat
  • contabilii care lucrează pentru ei
  • contabilii care lucrează pentru tine

Contabilii care lucrează pentru stat ţin o evidenţă financiar-contabilă în favoarea statului, pentru că se tem de controale, nu stăpânesc legislaţia, le este teamă de confruntare cu inspectorii fiscali pe zonele unde legislaţia este ambiguă şi lasă loc interpretărilor.

Contabilii care lucrează pentru ei sunt o categorie intermediară. Sunt bine pregătiţi, la curent cu modificările legislative, preocupaţi să păstreze o evidenţă contabilă corectă, în deplină corespondenţă cu legislaţia fiscală. În această situaţie firma poate creşte, pe principiul intersectării de cauze: contabilul doreşte să îşi îndeplinească atribuţiile pentru care a fost angajat, managerul doreşte să-şi dezvolte business-ul. Scopurile fiecăruia însă, sunt diferite.

Contabilii care lucrează pentru tine, fie ei angajaţi sau prestatori de servicii, sunt cei care gândesc în perspectiva avantajului reciproc: afacerea clientului meu este afacerea mea. Contribui, îmbunătăţesc, cresc.

Pentru un contabil „angajat al statului”, costurile contractuale reduse sunt contrabalansate de plata unor taxe mai mari, profituri mai mici, bani pierduţi.

Cu un contabil care lucrează pentru el eşti în siguranţă, protejat în eventualitatea unui control. Dezavantajul constă în faptul că nu se preocupă şi nu se implică în expansiunea firmei; va face ceea ce a fost angajat să facă, să ţină contabilitatea, şi atât. Tipul acesta de contabil este scump, pentru că stăpâneşte bine domeniul său de activitate, însă cel ce trebuie să caute oportunităţi, soluţii de optimizare şi eficientizare fiscală este managerul.

În cel de-al treilea caz, antreprenorul şi contabilul sunt vocea comună a afacerii. Contabilii din această categorie au capacitatea de a depăşi zona cifrelor şi de a căuta soluţii, apoi de a le propune şi aplica. În acest caz, relaţia dintre cele două părţi implicate trebuie să se axeze pe comunicare constantă: antreprenorul trebuie să îşi declare intenţiile astfel încât contabilul/departamentul contabil să poată identifica soluţiile şi pârghiile legale pe care le poate aplica. (Contabilii aceştia sunt scumpi, însă luând în calcul câştigul mai mare generat pentru client, o parte din profitul suplimentar va fi suficient pentru a acoperi diferenţa de preţ).

 

De regulă, cea de-a treia categorie este formată din departamente contabile sau din companii care externalizează serviciile de contabilitate ale clienţilor lor, companii dedicate de contabilitate. Un avantaj este cunoaşterea legislaţiei la zi; domeniul este atât de vast încât un singur contabil nu  poate face faţă. În cazul  Accountess, de exemplu, avem un sistem de colectare a modificărilor şi noutăţilor legislative într-un singur punct. Informaţia este procesată şi ambalată într-un conţinut uşor de interpretat de către colaboratorii noştri. Cu cât informaţia este mai clară, cu atât managerul va înţelege în ce măsură este afectat şi va acţiona în consecinţă.

Accountess se ocupă de liniştea şi ordinea financiară a asociaţiei Media DoR.”

Publicaţie în DOR#11

 

Într-un mediu legislativ permanent în schimbare, le recomandăm antreprenorilor care vor să-şi verifice instant situaţia financiară a companiei să testeze max-ba. Poate fi inceputul unei frumoase prietenii!