Partea estetică sau funcțională a website-urilor de vânzări sau a spațiilor de comercializare devine dintr-o dată mai puțin importantă atunci când legiuitorul obligă la alterarea echilibrului cromatic și a experienței vizitatorului prin afișarea ”în câmpul vizual al consumatorului, la loc vizibil” a două noi pictograme, cu grafică prestabilită. Ele fac referire la ”accesul facil al consumatorilor la entitatea de soluționare alternativă a litigiilor din cadrul Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor și la procedurile de soluționare alternativă a litigiilor – procedurile SAL, în vederea soluționării alternative a reclamațiilor acestora”.

Intenția, desigur, este lăudabilă. Informarea consumatorului cu privire la drepturile sale și protecția sa în relația cu comercianții este o inițiativă de primă importanță. Modul de implementare, însă, lasă loc de mai bine. Simpla flexibilitate în aplicarea grafică a noilor reglementări ar fi adus un mare câștig în experiența utilizatorilor pentru respectivele website-uri. Totuși, cei în cauză sunt nevoiți să se conformeze.

Astfel, conform ultimelor reglementări ANPC, anumite categorii de comercianți au obligația de a afișa, atât în magazine fizice cât și în cele online, noi informații pentru consumatori. Acestea sunt prezentate prin intermediul unor plachete sau pictograme care, în cazul magazinelor online, trebuie afișate pe prima pagină a site-ului (home page), în bara de meniu, cu dimensiunea de 250 (L) x 50 (H) pixeli și vor avea asociate următoarele link-uri:

  1. O pictogramă către Platforma SOL
  2. O pictogramă pentru SAL

Comisarii ANPC vor începe verificările după 45 de zile de la data publicării în monitorul oficial (mai exact, din data de 3 Septembrie 2022).

Găsiți aici toate detaliile legate de noile reglementări ANPC.

 

Ne-am bucura ca Accountess să fie în primul dumneavoastră gând atunci când aveți nevoie de ajutor, informații sau lămuriri pentru orice subiect care ține de consultanța fiscală, management financiar-contabil sau domeniul resurselor umane. Responsabilul dumneavoastră de cont este acolo pentru a prelua aceste solicitări și pentru a veni, ajutat de o echipă de peste 50 de specialiști, cu cele mai eficiente și profitabile soluții.