Autor
Gabriela Dragomir
accountess.ro

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Sunt cazuri dese în care tichetele de masă rupte necorespunzător nu sunt acceptate pentru plata produselor alimentare.
Beneficiarii tichetelor de masă nu cunosc legislaţia, nu ştiu dacă respingerea de către magazine a tichetelor de masă rupte este acoperită sau nu de o dispoziţie legală. Comercianţii însă, de cele mai multe ori, au o dispoziţie internă, pe baza căreia pot refuza tichetele rupte necorespunzător.

Acest lucru se întâmplă deoarece legislaţia muncii nu reglementează o astfel de situaţie, nu există proceduri legislative privind gestionarea, decontarea tichetelor de masă deteriorate.

În lipsa unor prevederi legislative, firmele emitente de tichete de masă şi-au constituit o politică  foarte clară de rambursare a tichetelor, specificată în contractul încheiat cu firma care achiziţionează şi distribuie tichete angajaţilor.
Pot fi rambursate tichetele de masă nefolosite, însă nu cele rupte greşit. Firmele emitente nu vor rambursa tichete perforate, capsate, lipite, îndoite, rupte sau deteriorate. Nu sunt acceptate nici tichetele de masă care au ştampilă aplicată peste codul de bare, ori peste care s-a scris.
Ca atare, angajatul care a deteriorat tichetele de masă nu le poate restitui angajatorului în vederea rambursării lor, iar tichetele devin inutilizabile.

Circuitul tichetelor de masă:
1. Angajatorul care doreşte să acorde tichete de masă,  achiziţionează de la o unitate emitentă (în baza unui contract) necesarul de tichete de masă şi achită atât contravaloarea nominală a tichetelor de masă, cât şi costul imprimatului.
2. Angajatorul achită prin transfer bancar valoarea tichetelor. Societatea emitentă tipăreşte şi livrează tichetele. Angajatorul le distribuie către salariaţi, care le vor folosi în unităţi alimentare afiliate.
3. Unităţile alimentare trimit tichetele primite către Societatea emitentă, care verifică valabilitatea şi autenticitatea acestora şi plăteşte apoi tichetele rambursate şi validate.

Cât timp Societatea emitentă stabileşte că nu va deconta tichete de masă deteriorate, şi în lipsa unei prevederi legislative, unităţile alimentare se supun codiţiilor agreate prin contract şi pot respinge încasarea de tichete deteriorate.

Într-un mediu legislativ permanent în schimbare, le recomandăm antreprenorilor care vor să-şi verifice instant situaţia financiară a companiei să testeze max-ba. Poate fi inceputul unei frumoase prietenii! ????