Relația cu ANAF nu trebuie să fie dificilă, nici spinoasă, nici încărcată de teamă. Dimpotrivă, trebuie să fie infuzată cu transparență, o bună colaborare și comunicare.
Simplu de spus și dificil de realizat? Adevărul este că relația cu ANAF este lăsată de cele mai multe ori pe mâinile consultanților fiscali, contabili, financiari. Și este perfect adevărat că nouă ne este cel mai simplu să colaboram cu ANAF pentru că în esență vorbim același limbaj și înțelegem lucrurile din perspectiva angajatorului dar și din perspectiva instituiției.
Astăzi trecem în revistă cele mai importante 3 reguli pentru o relație bună cu ANAF, din experiența noastră și a clienților noștri:
1. Ține o evidență clară a tuturor cheltuielilor, încasărilor, investițiilor și a oricăror operațiuni ce trebuie să facă obiectul documentelor pe care ANAF le verifică. Totul începe de la organizarea banilor, de la cele mai mici sume, la cele mai importante. În fiscalitate și contabilitate, așa cum bine știm, sumele mici sunt tratate la fel ca sumele importante. Rigoarea cu care lucrăm este aceeași și când tratăm facturi de 3.000 de lei, și când tratăm facturi de 300.000 de euro.
Rigoarea este în minte și nu se poate pune pe pauză. Este o abilitate built-in, integrată în consultant. Iar aceasta abilitate reprezintă punctul de plecare pentru o relație bună cu ANAF.
2. Gândește cât mai simplu. Sau angajează un consultant care să facă acest lucru pentru tine și pentru afacerea ta. Prea multe artificii care să te ajute să îți aduci afacerea pe plus pot încurca mai mult decât să ajute. O minte limpede de consultant te poate ajuta să pornești din punctul A și să ajungi în punctul B mai ușor, mai rapid, cu investiții și cheltuieli mai mici.
De ce este importantă simplificarea proceselor și operațiunilor? Pentru că relația cu ANAF devine mai transparentă. Aici încep lucrurile să se descurce în mod excepțional, când operațiunile sunt simple, când nimic nu se complică în mod inutil. Cuvântul la care ne gândim toți când vedem situații fiscale și financiare curate este “transparență”. Iar ANAF apreciază transparența, așa cum toți o facem.
3. Nu lăsa pe mâine ce poți face azi sau ce trebuia făcut de acum câteva săptămâni. Și nu lăsa pe mâinile unui om nepregătit ce trebuie pus în mâinile unei echipe pricepute.
ANAF apreciază companiile conduse inteligent, situațiile financiare întocmite corect și la timp. Și nici nu i-am putea condamna. Același lucru l-am dori și noi în locul lor.
Sfatul nostru este să lucrezi cu profesioniști foarte competenți și să privești relația cu aceștia ca fiind cea mai bună investiție pentru performanța afacerii tale și pentru maniera în care compania ta se va maturiza și va ajunge la profiturile pe care le dorești.
Succesul unei afaceri este direct proporțional cu experiența specialistului care te consiliază. Iar sfaturile bune sunt precum traiectoria unui avion atunci când este schimbată cu un singur grad. Pe distanțe mici, locația în care avionul ajunge este doar puțin diferită. Pe distanțe mai mari, locația este cu totul alta. Iar aici se face diferența între afacerile care stagnează și cele care se dezvoltă în mod prosper cu trecerea timpului.
La Accountess oferim consultanță de la start-up și până la asistență în cadrul celor mai dificile controale din partea ANAF. Suntem alături de clienții noștri de peste 20 de ani și ceea ce ne recomandă este calitatea serviciilor noastre. Investim mult în modul în care ne îndeplinim atribuțiile și responsabilitățile, cu gândul la bunăstarea clienților noștri și la maniera corectă de organizare a finanțelor în orice afacere care ne trece pragul.
Te invităm să ne dai un semn dacă simți că în afacerea ta este loc de mai bine în ceea ce privește gestiunea finanțelor și regimul fiscal aplicabil. Un consultant te va contacta în cel mai scurt timp și împreună stabilim o întâlnire în cadrul căreia vom pune felinarele pe afacerea ta și pe dezvoltarea ei în cel mai sustenabil mod cu putință.
Succes maxim și afaceri pe profit!
Autor: Ana Cernescu, Managing Partner Accountess
Te invităm să ne urmărești pagina de Facebook, precum și contul de Linkedin pentru a rămâne la curent cu cele mai noi articole de interes.